Postman چیست؟

Postman چیست؟

Tools

1 دقیقه

1399/06/20

رضا پارسیان

رضا پارسیان

بدون شک هر برنامه نویسی بعد از گذشت زمانی اندک در برنامه نویسی مخصوصا توسعه وب متوجه یک فقدانی میشه که حالا نیاز دارم به برنامه های که دیگران توسعه دادند متصل بشه و از اون ها برای اتمام کار های خودم استفاده کنم،این بین با مفهموم جالبی مواجه میشه که دنیای کوچیکشو متحول میکنه و اون مفهموم APIهست.

برای استفاده از این api بعد از مرور کردن راهنمای api،نیاز داره اون هارو تست کنه و این کار رو فقط میتونه با برنامه های همچون PostMan تست کنه.

Postman  چیست؟

بهترین و قوی ترین نرم افزار تست RESTful API های ساخته شده توسط دیگران یا Api های ساخته شده توسط خودتون هست و به شما این قدرت رو میده که بدون کد نویسی این api هارو تست کنید.

Postman به صورت نرم افزار و افزونه مرورگر در اختیار استفاده کنندگان قرار گرفته است.

چرا از Postman باید استفاده کنیم؟

  • رایگان

  • ساده

  • دسته بندی درخواست ها

  • اشتراک درخواست ها

  • ایجاد تست

  • خروجی کد برای هر api

  • مستند سازی

آموزش Postman

 

در تصویر بالا دو تب به نام های history و collection وجود دارد.

تب history تاریخچه تمام چیزهایی که ارسال کرده اید را نشان میدهد و اگر بخواهید آن ها را ذخیره کنید در تب collection قرار می گیرند. از collection میتوانید export بگیرید و به عنوان یک backup نگهداریش کنید.

در بالای همین قسمت دو بخش دیگر با نام های runner و import وجود دارد که runner تمام درخواست های یک مجموعه (collection) را به صورت گروهی اجرا میکند که امکان import درخواست ها و همچنین export نتایج وجود دارد. هدف این بخش اجرا و تست یک مجموعه است.

بخش import نیز همانطور که از نامش پیداست امکان اضافه کردن اطلاعات رو به شما میدهد. این اطلاعات میتواند collection, environment, data dump, curl command یا یک RAML / WADL / swagger (v1/v2) / runscope باشد.

Swagger چیست؟

Swagger اجازه میدهد یک ساختار توصیفی از API خودتان بسازید و به این دلیل مفید است چون میتوانیم به طور خودکار برای API خودمان مستندات زیبا و یک محیط تعاملی ایجاد کنید.

🤯

😍

😁

😬

😊

🤨

🙁

🥲

😭

😡

🤬

6 نکته برای بهره وری بیشتر از مدل در لاراول

مقاله بعدی
6 نکته برای بهره وری بیشتر از مدل در لاراول
رابط برنامه‌نویسی دیوار- Api دیوار

رابط برنامه‌نویسی دیوار- Api دیوار

مقاله قبلی