دیوار و مهندسی معکوس!

دیوار و مهندسی معکوس!

Tips and Trick

1 دقیقه

1401/05/27

رضا پارسیان

رضا پارسیان

داره ۲سال میشه که داریم روی این پروژه کار می کنم. اول از یه کنجکاوی خیلی ساده شروع شد + سی شارپ، داشتم توی اینترنت پرسه میزدم که گفتم بیهوده نباشه بیام و با برنامه هایی که می شناسم این سایت دیوار رو بررسی کنم #Burp_suite.

خب طبق معمول از صفحه لاگین شروع کردم و فقط برای اطلاع از نحوه کارکرد سایت بود، رفتم جلوتر و ارسال آگهی رو بررسی کردم و بعد از اون هم لیست آگهی کاربر و درنهایت هم آگهی هایی که کاربران دیگه ارسال کردند.

دقیقا زمانی بود که سایت Virgool | ویرگول رو پیدا کرده بودم و فعالیت خوبی داشتم، تصمیم گرفتم روی #ویرگول هم منتشر کنم چیزی رو که پیدا کردم که تصمیم اشتباهی هم نبوده تا به الان.

از روی همین مقاله کوچیک تونستم کلی پروژه کوچیک بگیرم که توی زمان هایی که واقعا بیپول بودم بهم کمک کردند، مهم تر از اون ها آدمهایی بودند که از این طریق پیدا کرده بودم و الان به من با یه دید دیگهای نگاه میکردند.

از روی همین مقاله تونستم یه پروژه بزرگ هم بگیرم که الان ۲هزار کاربر داره و هر روز دارن باهاش کار میکنند و ما هم داریم تلاش میکنیم که روز به روز مدیریت حساب هاشون براشون ساده تر بشه، الان خیلی از امکانات دیوار روی سیستم خودمون داریم و روز به روز داره راحت تر میشه مدیریت آگهی های کاربرا.

سیستم رو من با #php و فریمورک #laravel طراحی کردم، قرار بود قسمت های پر تعاملش رو با #rust بزنیم که نشد متاسفانه و فرانت کار رو هم Negin D. با #vuejs زده که واقعا داره خوب میشه البته اگر دخالت های بیجای مدیریت روی فرانتکار نباشه بهتر هم میشه.

شاید براتون سوال پیش آمده باشه این سیستمی که داری میگی خیلی خوبه چیکار میکنه اصلا؟ اگر بخوام براتون تیتر وار بگم کار های سایت شامل

  • اضافه کردن شماره کاربر

  • ارسال آگهی

  • ارتقا آگهی

  • دستیار چت ( هنوز هوشمند نشده)

  • نردبان هوشمند + فروشگاهی

  • اسال هوشمند آگهی

کار های دیگه ای هم میکنه ولی خب مهم هاش همین ها بوده. توی این این ۲سال خیلی چیزهای برای من فرق کرد از سیستم عامل گرفته تا زبان برنامه نویسی خب اول از #ویندوز استفاده میکردم و #سیشارپ ولی الان #لینوکس و #php. حتی #ide هم عوض کردم، البته مجبور بودم 😂. اولین پروژه #لاراولی بود که داشتم میزدم، خوب کار میکرد ولی تمیز نبود به تازگی ریفکتور رو شروع کردیم و تقریبا داره تموم میشه این بین من با کلی مفاهیم جدید آشنا شدم از سیستم عامل گرفته تا فریمورکی که توش کار میکنم، حتی #websocket هم یادگرفتم. سوکت نویسی کرده بودم از قبل ولی #websocket یکم فرق داشت و سختی های خودش هم داشت.

با دیزاین پترن های #strategy #observer #singleton #factory #decorator و #method_factory آشنا شدم.

توی لاراول با #request و #response آشنا شدم، حس میکنم چون پروژه API Base بود این اتفاق افتاد که خیلی تجربه خوبی بود.

خلاصه خیلی خوب بود برای من.

چون می نویسم پس هستم.

🤯 4

😍 4

😁

😬 1

😊 18

🤨 2

🙁

🥲

😭

😡 1

🤬

لاراول در لوله‌کشی Decorator

مقاله بعدی
لاراول در لوله‌کشی Decorator
آموزش کار با فایل و پوشه

آموزش کار با فایل و پوشه

مقاله قبلی